Egyre élesebb a verseny a TV2 és az RTL kábelportfóliója közt

2017. 17. hetében három napon és május 1-jén is nézettebb volt a TV2 kábelportfóliója az RTL kábelcsatornáinál. Általánosságban elmondható, hogy egyre csökken a különbség a két cégcsoport kábelportfóliójának átlagos napi közönségaránya közt.


A 17. héten a 18-59-es korcsoportban hétfőn, csütörtökön és szombaton is a TV2 kábelportfóliója nyerte a nézettségi versenyt, ahogy május 1-jén is diadalmaskodni tudtak a cégcsoport kábelcsatornái. Április 24-én 12,6%-os közönségaránya volt a TV2 kábeleinek, míg az RTL-ének 12,4%. Csütörtökön 13,8%-ot értek el a TV2 kábelcsatornái, az RTL kábelek 13,7%-ot hoztak össze ezen a napon. Szombaton 12,9% százalékkal nyert a TV2 kábelkínálata a 12.5%-os RTL kábelportfólió eredmény ellenében.

A TV2 kábelcsatornák javára május 1-jén mutatkozott a legnagyobb különbség, amikor 12,7% - 9,7% volt a két közönségarány. Ezen a napon nem csak a kábelportfólió diadalmaskodott, hanem csoport szinten is megelőzte a TV2 a legnagyobb vetélytársának számító RTL-t. A 18-59-es kiemelkedő eredmény a TV2 mellett a SuperTV2-nek (4.2%), a Mozi+ (3,9%) csatornának és a Prime-nak (2,4%) köszönhető. Ebben a célcsoportban a TV2-n a Nagyfiúk (14,2) és A kém (17,9) is jó számokat produkált, a SuperTV2 nézőinek kedvence ezen a napon a L’ecsó (5%), a Mozi+-é pedig a Drágán add az életed! (4,8%) voltak.

A növekedés ütemét jól mutatja, hogy míg ugyanebben a célcsoportban tavaly áprilisban 13,1% pont volt a két cégcsoport közönségaránya közti különbség, ez idén áprilisra 6,6%-ra csökkent. Még szembetűnőbb az eredmény, ha csak a kábelportfóliókat vizsgáljuk: itt tavaly ilyenkor 9,7% pontos volt az RTL kábel előnye, míg 2017 áprilisában már csupán 2,5%.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, TV2 Csoport
Previous
Next Post »

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.